Brush cleaner spray


Hej på er, jag har ju pratat om mina hudproblem litegrann den senaste tiden jag köpte nya hudprodukter från neutrogena och dedär. Men såklart kan inte hudprodukter göra allt. Börjar man få hudproblem så får man tänka igenom liksom vad kan det bero på är det att jag äter onyttig är det att jag inte tvättar annsiktet alltså det kan bero på vad som helst. Hudproblem kan handla om din träningsrutin alltså vad som helst som har med kroppen att göra. 
 
Jag kan skriva ett helt inlägg om hudvård och sånnt om ni vill veta men dethär inlägget ska handla om denhär cleansern för sminkborstar. Jag vet inte ännu just vad mina hudproblem beror på men jag håller på att testa allt just nu och ett problem kan vara sminkborstar, de drar åt sig sjuk mycket bakterier. Jag brukar tvätta mina sminkborstar med shampo och balsam med 1-2 veckors mellanrum det är till och med lite för sällan, minst 1 gång i veckan borde man göra det. Men iallafall, denhär sprayen sprejar man på sina borstat direkt efter att man har sminkat sig och den dödar bakterier. Sen torkar dom till nästa dag man ska använda dom. Så för att vara extra renlig kan man använda detta sprej. Men man kan inte ersätta sprayen mot shampo och balsam, man får tvätta borstatna ordentligt kanske 1 gång i veckan, och sen spraya borstatna efter varje användning. Och den är så himla viktigt att använda rena borstar i sitt annsikte annars får man finnar och sånnt. 

Allmänt | |
Upp